sâmbătă, 12 aprilie 2014

Carnete pentru cine? Alte surprize din 1950-70

15 aprilie 2010

Carnete pentru cine? Alte surprize din 1950-70


Da, alte surprize. In perioada 1950-70 au fost emise carnete intr-un tiraj mic (câte oare?) si care nu s-au distribuit niciodata prin magazinele filatelice. Aveau un fel de regim de protocol, probabil pentru corpul diplomatic, căci nu le văd achizitionate de trogloditii din conducerea partidului unic si a statului comunist. In general erau formate dintr-un carton indoit, pe prima copertă fiind imprimată denumirea emisiunii, in unele cazuri in limbi străine iar pe a treia copertă, deci in interior fiind puse in posete mărcile, eventual colita si stampila prima zi a emisiunii.
5-19aug51festival-Berlin 1960-iun-20-congresIII-PCR-tot 1961-mai-8-40aniPCR 1962-iun-26-cosmonautica
1965--mar-15-Dej 1969-aug-6-congresX-PCR-tot 1970-iul-19-Engels-tot 1970-iul-20-TIB-tot
1951-5-19aug Al III-lea festival Mondial al Tineretului si Studentilor pentru pace Berlin – stampilat prima zi
1960-iun-20 Al III-lea Congres PMR – stampilat prima zi
1961-mai-8 40 ani de la infiintarea PCR – stampilat prima zi
1962-iun-27 Cosmonautica in slujba pacii
1966-mar-15 Gh. Gheorghiu Dej
1969-aug-6 Al X-lea Congres PCR
1970-iul-10 Engels
1970-iul-20 TIB
Primele trei sunt stampilate pe mărci, deci sunt cartoane prima zi, restul sunt carnete, in acceptia actuală a termenilor.
In afară de aceste opt am mai văzut pe eBay si pe la colectionari inca vreo patru tipuri. Nu-mi dau seama daca erau emise pentru fiecare serie sau doar pentru cele ce prezentau interes propagandistic. Oricum nu le văd in cataloage si cu atât mai putin in liste.


3 comentarii

  1. Iar mi-ai facut o surpriza placuta! Am avut in exponat vreo 10 carnete din anii ’60-’70 (la Capitolul 2 – Carnetele filatelice de prezentare / 2.2. De protocol şi propagandă / 2.2.2 Perioada R.P.R. si 2.2.3 Perioada R.S.R.). In total am adunat cam 30 de astfel de carnete filatelice protocolare, dar sunt convins ca toate emisiunile din perioada 1960-1972 au avut parte si de astfel de prezentari.
    Si pentru ca, in paralel cu Exilul, lucrez si la “Catalogul carnetelor de marci postale si de prezentare romanesti, 1891-2010″, iti propun sa colaboram si pe aceasta tema. Din cele prezentate aici, nu am “Cosmonautica in slujba pacii”, “Congresul X al PCR”, “Engels” si “TIB”. In caz ca nu doresti sa te desparti de ele, ma multumesc si cu scanarile (coperta 1 + pagina interioara cu timbre) la o rezolutie de 300 dpi. Iti multumesc anticipat, indiferent de varianta aleasa.
    Comentariu by kolector — 15 aprilie 2010 @ 12:34
  2. In principiu sunt intrutotul de acord. Cu toate ca imi aduc aminte de o perioada cand eram destul de strâmtorat si in acelas timp inconstient, cred ca ma pot lipsi chiar cu satisfactie de ele. Va propun un schimb, pentruca am vazut ca aveti destule timbre (hi, hi) si evident sunt destule care imi lipsesc, mai ales din fiscale. Niciodata nu le poti avea pe toate din pacate si trebuie sa alegem. Mie mi-ar conveni sa avem ca baza de calcul cât am dat eu pe ele la Luphila. Va pot trimite un e-mail. Daca nu sunteti de acord nu e nici o catastrofa, aplicam planul B.
    Comentariu by cotoi — 15 aprilie 2010 @ 14:32
  3. Este de ajuns sa-mi spui despre care fiscale este vorba, la schimb (astept link).
    Comentariu by kolector — 15 aprilie 2010 @ 16:47

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu