vineri, 4 aprilie 2014

Apel la calm filatelic

4 februarie 2012

Congresul FFR de la Braşov
Am spus eu că această convocare este un lucru interesant. In primul rând speram să se rezove o problemă spinoasă a FFR-ului. Am pus şi eu o întrebare indiscretă probabil, acum câţiva ani pe la cercul filatelic din Dorobanţi. Cine mai este Preşedintele AFR? Am pus întrebarea datorită dialogului pe un ton nepotrivit, între nişte anonimi, ce se purta pe unele bloguri, se pare acum dispărute. Nu a vrut nimeni să-mi spună în faţă care este situaţia. Acum ştiu cine era pe atunci, era domnul Sorin Pantiş. Dacă dânsul nu s-a ocupat deloc de FFR, de ce l-au pus? Din unele considerente politice? Care? Nu s-a văzut nici o modificare la Cercul filatelic înafară de aceea că pe lângă casa de schimb valutar din faţă a mai apărut şi cârciuma cu intrarea prin Dorobanţi, ce se extindea în tot cercul în patru zile din săptămână. Înghesuiala de duminică era deadreptul insuportabilă. Nici aer nu era, geamurile se ţineau închise, nu puteai să treci pe culoarul strâmt, aşa că a trebuit să răresc din ce în ce mai mult vizitele la care ţineam atât de mult. Acum nu ştiu care mai este situaţia, din motive ce nu mai ţin de voinţa mea, nu mai pot ajunge acolo în nici un caz. Noroc cu calculatoarele astea noi, cu reţeaua, cu blogurile mai mult sau mai puţin filatelice, cu e-mail-ul, skype-ul şi alte minunăţii pe care era clar că o să le rezolve mintea omenească, dar nu ştiam când şi dacă o să mai beneficiez şi eu de ele. Uite că beneficiez şi sunt foarte mulţumit. Nici nu credeam că o să-mi fac şi eu un blog, de fapt un sit, care să fie văzut şi de alţii. Când am văzut că şi FFR-ul are un sit, am sărit în sus de bucurie. Pentru puţin timp însă, până m-am lămurit că este de fapt aproape decedat. Din motive pe care sincer nu le bănuiesc deloc. Acolo am aflat că nu se ştie cine este preşedinte, cine este prin Comitetul Director, care este sumarul revistei Filatelia – asta pe vremea când mai apărea, ce alte reviste filatelice mai apar, ce conţin, cum aş putea să citesc pe calculator revistele filatelice vechi, care sunt siturile cu informaţii filatelice în româneşte sau chiar în alte limbi. Fără nici o explicaţie şi situl FFR şi revista sunt îngheţate, puse la păstrare.
Ei şi acum vine congresul FFR. Al câtelea oare? Ceea ce este trist este că vine când de fapt nu s-au lămurit încă problemele ivite la vechiul congres. Deaceea nu este clar nici măcar cine este în Comitetul Director. Hotărîri judecătoreşti se pare că nerespectate, judecăţi ce ar fi fost mai bine să nu aibă loc şi un ton al discuţiilor ce nu au nimic în comun cu filatelia. Asta şi acum. Cum se poate ca nişte filatelişti de marcă, cu cărţi de specialitate publicate, să discute pe un astfel de ton?
Vă rog frumos de tot, haideţi să purtaţi discuţii civilizate, sunt atâtea teme de rezolvat în filatelia românească. Cred totuşi că dacă nu ar mai fi vorba de niscai avantaje în posturile de conducere, nu ar mai fi nici înghesuială iar pentru postul de preşedinte s-ar găsi şi nume ce nu au fost încă tocite.
Cu toată stima pentru filatelişti şi cu tot dezinteresul pentru discuţiile la un nivel neadecvat,
Cornelius Ionescu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu