duminică, 13 aprilie 2014

Un dialog filatelic interesant

15 noiembrie 2010

Un dialog filatelic interesant

    Dl Sergiu Găbureac, cu amabilitatea din totdeauna, îmi trimite un interesant dialog pe care l-a purtat cu doamna Ana Gheorghiu, o filatelistă “înrăită” pot spune, ce face parte din Comitetul AFHarghita. Şi nu numai atât. O să vedeţi din text … Cu italice sunt comentariile dlui Sergiu Găbureac. Pura întâmplare, care îmi face o mare plăcere, este că ieri am pus şi eu pe sit o notă în care îmi puneam aceleaşi probleme.
    —– Forwarded Message —-
    From: Ana Gheorghiu
    To: gsm_as@yahoo.com
    Sent: Fri, November 12, 2010 6:11:42 PM
    Subject: FILATELIE
    A.G. STIMATE DOMNULE GABUREAC
    Va multumesc pentru amabilitatea de a-mi trimite mesajele, pe care le citesc cu multa placere.
    S.G. O fac cu o deosebită plăcere.
    A.G. Permiteti-mi sa port cu dumneavoastra un mic “viitor” dialog filatelic.
    A.G. 1. – Asist de mai multi ani la nenumarate polemici si lamentari. Decit ne-am pierde in asa ceva mai bine am face ceva (si sint convinsa ca se fac multe lucruri bune).
    S.G. CORECT !
    A.G. 2. – Mereu dam vina pe Romfilatelia. Oare asa sa fie? NU! Noi filatelistii sintem de vina. Atunci de ce nu se pune “piciorul in prag” si tot ce e speculativ sa ramina Romfilatelia cu ele?
    S.G. Cine dă vina pe romfilani pentru situația din filatelia românească ?!?
    E o gravă confuzie.
    1. Filatelia e cu treaba ei, de asta se ocupă federația de specialitate (FFR) și, mai ales, asociațiile, cluburile sau cercurile filatelice din țară. Cu rezultate, încă, destul de bune, așa după cum și dumneavostră afirmați.
    2. De emiterea cerșafurilor colorate, zise și mărci poștale, se ocupă administrația poștală românească sau ar trebui să se ocupe și să nu lase o asemenea responsabilitate pe mâna unei firme căpușe, care a dus în faliment marca poștală românească CONTEMPORANĂ, cu pierderi uriașe în plan financiar și, mai ales, în planul imaginii României, fapt ce ne doare profund.
    DA, romfilanii sunt vinovați pentru starea mărcii poștale CONTEMPORANE, și nu au, repet, nicio legătură cu filatelia.
    De fapt, nici nu se pricep la așa ceva. Sunt comercianți. De mâna a doua. Au stocuri uriașe.
    A.G. Sintem 300 ?
    S.G. Altă confuzie. Nu mă refeream la numărul total al filateliștilor români, în număr de zeci de ori mai mare decât abonații la Romfilatelia, ci la cei care fac parte din clubul specializat CEI PESTE 200 sau ERORIȘTII sau CĂUTĂTORII DE PURICI (cum ne mai alintă unii) care, între timp au ajuns la peste 300, ceea ce înseamnă foarte mult pentru un club specializat.
    Nu numai de la noi, ci și de prin alte țări cu tradiție.
    A.G. 3. – In loc de polenici inutile cu ei, mai bine in revista Filatelia ar fi promovate pe larg lucrurile bune din tara si strainatate.
    S.G. Nici nu mai țin minte când am polemizat ultima oară cu cineva.
    A polemiza e o artă ! Totul e să ai cu cine.
    Eu n-am făcut altceva decât apăr zecile de mii de păcăliți ai I.C.S. FILATELIA, ROMPRESFILATELIA și analfabeta actuală, ROMFILATELIA (bineînțeles, analfabetă din punct de vedere poștal, cu filatelia, repet, nu are nici în clin, nici în mânecă, fiind un amărât de comerciant scăpătat, pe care nu-l mai crede nimeni).
    Veniți la târgurile filatelice și vedeți cine mai respectă vreo cotă din celebrele liste editate de cercetătorii romfilani.
    Aici îți trebuie știință de carte filatelică și cunoașterea reală a pieții. Marketing ? La ei nu ai de unde cere așa ceva.
    Ei vor profit și atâta tot !
    A.G. 4. – De aproape 20 de ani nu aud decit despre filatelia elitistilor. Oricum pentru a avea aceasta pasiune iti trebuie trei lucruri esentiale: cultura generala, timp si bani (ceea ce e tot cam elitism). Persistind in aceasta idee vom ramine fara filatelisti. In teritoriu se fac eforturi disperate, in competitie cu calculatorul, pentru a initia copiii in aceasta minunata pasiune.
    S.G. Îmi pare rău. Și înainte de 1989 se vorbea de elitism în filatelie. Și chiar aveam mult mai mulți filateliști de elită.
    Nu noi persistăm în acestă idee, ci romfilanii, pentru a-și acoperi specula pe care o practică de ani buni, în ciuda recomandărilor UPU, stabilite chiar la București, cu ei de față.
    Pojarul filatelic ar funcționa, dacă oferta ar fi la un nivel accesibil copiilor.
    Știți ce timbre luam când eram copil cu 3-4 lei plicul.
    Ce colonii, ce mărci tematice, ce serii întregi …
    Luați un plic filatelic de la romfilani cu 10-12 lei și vedeți ce gunoaie conține.
    Adevărații filateliști apar, însă, pe la 40-50 de ani când au deja o cultură solidă, ceva timp și bineînțeles, bani.
    Mulți provin din cei care au avut pojar filatelic.
    Ăsta-i adevărul, pe orice meridian.
    A.G. 5. – Noi, romanii, avem o boala de a trai numai in trecutul mai apropiat sau mai indepartat, pierzind mereu viitorul. Miine este de fapt astazi. Sa ne gindim ce inseamna scrisoarea astazi? Cine mai pune mina pe stilou cind avem atit de multe mijoace de comunicare rapide si usoare? Unde va ajunge marca postala? Trebuie sa ne mai revizuim putin conceptiile filatelice.
    S.G. Dragă doamnă,
    Filatelia nu înseamnă prezent, decât într-o foarte mică măsură. Filatelia înseamnă foarte mult trecut cu ținta clară spre viitor.
    Marca poștală valoroasă va rămâne, cu siguranță, în clasoarele filateliștilor.
    Vă rog să dezvoltați “Trebuie să ne revizuim puțin concepțiile filatelice”. Adică ?
    A.G. 6. – Ati scris minunat despre Paris. Haidi-ti sa mai facem si noi ceva marketing in gradina altora. Daca la ei se poate atunci se poate si la noi. Am ajuns ca in povestea “cu drobul de sare”. La ora actuala filatelia romaneasca are filatelisti de foarte mare valoare. NU trebuie mers pe eternul slogan “imparte si stapineste”. Totusi asa cum a demonstrat de foarte multe ori viata “numai in unire e puterea”. Daca traim vremuri grele, de ce sa le facem noi si mai grele?
    S.G. Vă mulțumesc. Sunteți prea generoasă.
    Știți ce face Poșta Franceză pentru fanii ei, câteva milioane, totuși ?
    Am să-l rog pe amicul meu, Leonard Pașcanu, să dezvolte acest subiect.
    Veți afla lucruri incredibile. Sau despre alte administrații poștale din lumea civilizată la care am aderat.
    A.G. Sa ma si prezint:
    De zeci de ani (1976) fac parte din Comitetul AFHarghita. Atit eu cit si sotul (a fost) sintem filatelisti. La nasterea fiului nostru sotul meu l-a inscris in asociatie. Ne-a ocupat de instruirea lui filatelica si a participat la numeroase expozitii (chiar daca are timpul extrem de ocupat). De curind mi s-a nascut nepotul, care este membru la AFH si va fi crescut sa indrageasca aceasta pasiune. Fara indrumarea, controlul si ajutorul familiei micutii nu pot progresa in indragirea acestei pasiuni. Ma bucur ca uitindu-ma peste umar las in urma mea o mostenire culturala.
    S.G. Felicitări ! Am intuit că am de-a face cu o elitistă.
    A.G. Va multumesc pentru rabdarea pe care ati avut-o sa- mi cititi mesajul.
    Va doresc multa sanatate, succese, articole cit mai ample si putere de a trece peste orice greutate.
    S.G. Nu, nu, eu vă mulțumesc pentru plăcerea de a comunica cu Dumneavoastră.
    A.G. Cu stima
    Ing. Gheorghiu Ana
    S.G. Cu toată simpatia,
    Sergiu Gãbureac
    Bucuresti – 39
    Ai nevoie de o informatie filo-carto ?
    Micã, micã ? O rezolvãm împreunã.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu