marți, 15 aprilie 2014

1913 Gratuit-Silistra Falsuri

22 iunie 2012

1913 Gratuit-Silistra Falsuri

    O mică adăugire la articolul lui Daniel Marcu referitor la timbrul din 1913 Silistra – Scutit. Nu că ar fi neapărat necesară, dar dacă tot veni vorba, hai să vă arăt un fals la acest timbru. L-am luat de la cineva care vindea timbre în Paradisul Colecţionarilor, adică în Talciocul din Pantelimon, până l-a distrus Dom General de 4 stele, acela de UNPR. Răsfoiam eu un clasor, în căutare de ceva fiscale pe care să nu le am, dar să fie convenabile, că de aia eram la Talcioc. Dau cu nasul de două timbre din acestea din 1913, dar care miroseau cam urât şi nu din cauza bălţii Pantelimon, ale cărei maluri ţin loc de WC-uri ecologice. Îi zic eu proprietarului “Astea sunt false, bre!” Îmi răspunde cu deferenţa caracteristică cartierului “- Şi ce ai vrea să iei de pe aici? Şi nu vezi că sunt fiscale? Crezi că am stat eu azinoapte să desenez nişte fiscale vechi în loc să-mi scarpin baba?” Da, la asta nu mă gândisem neam. Dar le voiam, aşa false, aşa fiscale cum zicea dânsul, aşa nescărpinate. Vedeam eu acasă mai bine ce hram poartă dânsele. “Îţi dau bre doi lei pă ele?” Făcui eu o ofertă generoasă. “ “- Hai, dă trei lei, să beau şi eu o bere” “Nu-i duci berea babei?” “- Ar fi culmea! Şi scărpinată şi băută!” Avea el dreptate, spusei în sinea mea, n-am zis tare, că de, mai spunea careva că fac ură de sex. Mi-am luat cele două sinistre Silistre şi dau ochii de încă una, spealbă, dar cu dinţi buni, tinerei, aşa. Alelalte două aveau o dantură, am uitat să vă spun, de-ţi venea să scuipi pre ele. “Pă asta cât îţi dau?” “- Eee, asta e d-alea bune, dă un leu şi p-asta” Am dat, am luat, l-am salutat, a mormăit ceva acolo şi am plecat.
    Cele două arată exact cum spune Daniel. Hârtie ordinară, tipar îmbâcsit şi executat grosolan. Diferenţe de desen se văd mai ales la cerul de deasupra Podului de la Cernavodă, că doar n-o fi Podul de la Giurgiu – Rusciuc, acela era doar în proiect, fiind singurul loc unde ambele maluri permiteau aşa ceva, acesta fiind unul din motivele pentru care insistau românii noştri să aibă şi Cadrilaterul. La falsuri cerul este plin de o viermuială ce nu are nimic în comun cu cerul originalelor.
    În plus pot să spun că impresia este deplorabilă şi datorită dinţilor de sus, de jos, din stânga şi din dreapta, care mai bine ar fi lipsit de tot decât să fie traşi la maşina de cusut. După cum spunea un mare stomatolog “Edentaţia totală este frumuseţea viitorului”. Sau, după cum spunea un alt Daniel, Daniel D’Annunzio, “Chelia este frumuseţea viitorului”. Mari oameni. Păcat că nu erau şi filatelişti. Ce timbre, ce dinţi şi ce poeme am fi avut …
    Cât despre spealbă, ce pot să zic? Ca să mă dau mare ar trebui să spun că este un eseu sau vreo probă. Dar tare mi-e că a uitat careva marca asta printr-o vitrină şi în loc să se bronzeze, s-a făcut lividă toată. Sau poate că o fi spălat-o careva cu cine ştie ce motorină de batoză, de s-a făcut galben-verzuie la faţă. Oricum, pe spate nu are nici gumă, nici nimic. Pot să spun că e aproape virgină. Interesantă piesă. Cred că o s-o bag în eBay sau chiar pe okazii. Doar de Domnul Max Peter mi-e cam teamă că o să ajung să-mi arate cartonaşul roşu dacă fac aşa ceva.
    marcă originală
    Spealba - eseu, probă sau leşinată
    Falsuri

3 comentarii

  1. Tare mi-e ca n-ai de ce sa vezi “cartonasul”, ca-i din ograda cu eseuri. Cu ce esti tu vinovat ca-i lesinata proba? Vremuri tulburi, cerneala pe sponci, bani putini spre deloc, unde mai pui ca si comanda fuse moca… Multumesc pentru adaugirile legate de falsuri, chiar meritau aratate lumii pentru comparatie, dar n-am avut niciunul. M-ai salvat si de data asta!
    Comentariu by kolector — 24 iunie 2012 @ 01:20
  2. Leşinată şi resuscitată!
    Comentariu by SERGIU GĂBUREAC — 21 iulie 2012 @ 19:47
  3. @Kolector & GSM
    Dacă am spus despre spealba că e spealbă, i-aţi sărit repede în ajutor. Dacă spuneam că e blondă, cu o tipă abia ieşită din balamuc, cu o sabie luminoasă într-o mână ca Van Dracu şi cu halatul în cealaltă, cu doi sâni mai mari decât capul, aşteptând să sară silicoanele din ei, tot aşa aţi fi reacţionat oare? Sunt convins că aţi fi spus că acum a venit de la Parlamentul European să-l apere pe Băse şi să-şi bage spada în teza nu ştiu cui. Că mă aştept acum să vină pe la mine, să-mi spună că nu e bună diploma mea de la Bac din 1957, că există temeri că în clasa a IX-a, la ora de sport, la proba de viteză pe 50 de metri am copiat pe nu-ş ce negru din USA, ce tocmai doborîse recordul mondial. E drept că ăla alergase 100 de metri in 9,9 secunde iar eu făcusem 50 de metri în 13 secunde, dar nu are a face. Şi mi-e teamă că din cauza asta n-o să-mi aducă pensia la timp, până nu se întruneşte nu-ş ce comisie ce trebuie şi ea aprobată pe la un Consiliu UE. Sau MUE, nu sunt sigur.
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 21 iulie 2012 @ 20:54

Un comentariu: