luni, 14 aprilie 2014

BUCOVINA 1992-1993 – V

18 decembrie 2011

BUCOVINA 1992-1993 – V

    BUCOVINA 1992-1993 – V
    Precis
    Harta Bucovinei şi Ţinutului Herţa, cu jepcuirea de către sovietici, încă în vigoare
    Toate aceste timbre, provizorii cum au fost ele, au circulat. Poate că mai mult şi le-au trimis filateliştii între ei, dar au circulat oficial. Sunt cunoscute şi din literatura de specialitate, dar şi văzute de mine. Am chiar un plic circulat cu o valoare din “Fauna Bucovinei”.
    Ultima serie din catalog, cea cu numerele 294-297 este o revenire la situaţia anterioară. Desenul este original, fără nici o ilustraţie, iar textul este “Poşta Ucrainei”. Tipărită tot pe hârtie de ziar, fără gumă, se lucra probabil cu lipiciul clientului sau poate se preconiza capsarea. Aşa urâtă şi insipidă, seria asta şi-a tras totuşi şi ea un carnet, Carnetul nr. 3 după Catalog. Curios este că majoritatea plicurilor circulate sunt dotate cu aceste ultime două serii, pe hârtie de ziar şi negumate. Iar timbrele sunt chiar lipite pe plicuri!
    Pe situl franţuzesc Delcampe.fr cred că sunt şi acum de vânzare două serii din Bucovina, cu supratipar şi care nu se găsesc în Catalog. Sau sunt emise prin 1994-1995 sau poate sunt din acele “emisiuni private” de care s-au umplut clasoarele filateliştilor amatori de “noutăţi vechi”.
    Bucovina Carnet nr. 3
    Bucovina carnet nr. 3 - fila 1
    Bucovina - postate pe Delcampe, nu există în Catalogul Bucovina
    Bucovina - postate pe Delcampe, nu există în Catalogul Bucovina
    Bucovina - postate pe Delcampe, nu există în Catalogul Bucovina
    Bucovina - postate pe Delcampe, nu există în Catalogul Bucovina
    – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - -
    #Andrei – Vatra Dornei# Majoritatea acestor timbre, inclusiv copia la mâna a 5,5-a a catalogului le am de la un prieten din Chişinău, care mi le-a adus de la început. Acum, după ce am pus pe blog noul “serial” filatelic, am obţinut de la dl. Max Peter mai multe informaţii, mai precis dânsul, cu gentileţea cunoscută mi-a pus la dispoziţie un catalog de la Kiev al tuturor mărcilor provizorii emise în Ucraina în perioada despre care discutăm. M-am lămurit şi eu asupra punctului de vedere oficial, de fapt mai bine spus oficios. Unele din mărcile provizorii ce sunt trecute în Catalogul Bucovina emis la Chişinău nu sunt trecute în cel al emisiunilor provizorii emis la Kiev, nici măcar la capitolul de falsuri. Se pare că nu există încă un singur punct de vedere.

3 comentarii

  1. Mulţumesc pentru toate aceste informaţii oferite ! Am văzut prin diverse locuri aceste emisiuni şi nu ştiam nimic !
    Toate cele bune !
    Andrei
    Comentariu by Andrei - Vatra Dornei — 18 decembrie 2011 @ 18:42
  2. Mulţumesc pentru menţionare. Aveam intenţia să mă ocup (cândva, în viitor) şi de aceste emisiuni, dar am impresia că staţi, de departe, mult mai bine ca mine în ceea ce priveşte materialul documentar. Mai ales că am un principiu: orice lucrare se face (în opinia mea) cu piesele în faţă, nu aşa cum s-a făcut în RO timp de zeci de ani, numai după ce au scris alţii.
    În decursul timpului am strâns (aşa cum fac de obicei), mai multe ilustraţii ale unor astfel de locale, mai mult sau mai puţin oficiale/neoficiale. Pe măsură ce îmi voi sorta banca de imagini, vă voi trimite şi tot ce am legat de acest subiect, sper să vă fie de folos.
    Vă doresc o seară frumoasă!
    Comentariu by Peter — 18 decembrie 2011 @ 23:51
  3. #Max Peter# Eu vă mulţumesc. Chiar nu ştiam unde să găsesc un catalog cu menţionarea acestor mărci provizorii, de care s-a umplut în special lumea ex-sovietică. Atât oficialităţile cât şi “particularii” nu s-au zgârcit în a scoate serii peste serii, în special folosind uzualele devalorizate ale fostei Uniuni Sovietice. Tocmai de aceea cred că nu ne putem lipsi de cataloage, pentru a putea discerne între ele. Valoarea lor, atunci când le-am achiziţionat nu era deloc mare. Acum văd că au dispărut iar valorile au crescut simţitor la cele care mai apar. Şi am şi un sentiment de neîncredere în mărfurile de acest gen de pe e-bay datorită câtorva “fabricanţi”.
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 19 decembrie 2011 @ 11:51

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu