luni, 14 aprilie 2014

Întrebări de filatelist

15 iunie 2012

Întrebări de filatelist

    Un filatelist întreabă. Acelaşi filatelist nu răspunde
    Acum mă întreb şi eu ca un filatelist de bună credinţă ce încă mai sper că sunt – oare coliţa EFIRO 1933 cu supratipar goarnă roşie o fi avut aprobare de la Poştă? Ce tiraj o fi avut? Într-un catalog specializat ar trebui să existe, inclusiv supratiparul inversat? Dar coliţa EFIRO 1998 cu supratipar tot o goarnă poştală roşie cu care s-a împodobit chiar şi un carnet cu tiraj confidenţial?
    Cât despre absurdul supratipar 1918-2008 pe coliţa 75 de ani de la Marea Unire, nici nu mă mai interesează dacă Romfilatelia a avut aprobare de la vreo Împărăţie. Situaţia acestei coliţe supratipărite abuziv a fost sesizată de către „Max Peter”.
    Unde am putea vedea şi noi ce emisiuni sunt aprobate de către conducerea Poştei Române, poate şi de către UPU şi care sunt doar nişte viniete frumoase sau urâte, interesante în colecţiile particulare sau parafilatelice?

2 comentarii

  1. Dar chiar numai intrebari de-astea grele isi pune filatelistul, ca sa nu stie raspunsurile? :) Si cum le-ar putea sti, ori macar afla, daca nici ai de-au scos iepurele din joben n-au lasat urme?…
    La “Efiro ’32″, keine documente cu privire la goarna rosie, care ba apare, ba-i pitita pe unele colite. Deh, cum le veni si lor la mana. Da’ au o scuza: era intaia expozitie filatelica romana si trecut-au anii, vreo 80, de nu mai avem pe cin’sa intrebam. In schimb, la “Efiro ’98″, dupa ce-am luat la puricat tot ce-mi sta in cale prin casa, am un singur raspuns: nu exista nici o mentiune oficiala din partea Romfilateliei referitoare la colite cu goarne rosii, sau macar la carnete in care vazut-am c-au poposit. Cum nici in lista stampilelor omologate pentru expozitie nu dai de asa ceva, atunci musai tre’ sa fie o “idee geniala” a fabricii de facut bani din goarna seaca! Clar e ca au avut de la cine sa “imprumute” ideea. “Adica aia au putut, noi de ce sa nu putem?”, si-or fi zis ‘mnealor.
    La colita “Marea Unire” reloaded 2008, avem marturia participantilor la evenimentul cu pricina: “Cu slove de aur am înscris pe coliţa emisiunii filatelice care a marcat aniversarea a 75 de ani de la 1918, textele ce amintesc de Marea Unire după 90 de ani şi ştampila specială ce imortalizează locul şi momentul acestei mari sărbători: Alba Iulia – 1 Decembrie 2008″. Dar abia acum vine cireasa de pe colita: “Aşa cum a declarat ÎPS Andrei, acest proiect de suflet al oraşului Alba Iulia, rezultat al colaborării între Instituţia Prefectului, Primărie şi Consiliul Judeţean, învăluie şi dezvăluie o realitate spirituală”. Mai zi-mi tu ceva daca poti!…
    “Supratiparele” de pe colita “Greenpeace 1997″ ma depasesc. Joaca de copii intreprinzatori: daca tot stau cu miile de nu le mai cumpara nimeni, mai o mazgalitura hippy, mai un sursarj cu capu’-n jos de rusine, doar-doar or amortiza investitia de-acu’ 15 ani. Nu vezi ca-i la moda? Max tot scrie si le-arata cum strica timbrele intruna, dar ei nu se lasa neam! Ce ti-e si cu recesiunea asta, mon cher…
    Comentariu by kolector — 16 iunie 2012 @ 15:47
  2. pt. Daniel şi nu numai
    M-am obişnuit atât de mult cu goarnele astea roşii încât abia acum mi-am dat seama că de fapt nu sunt pomenite deloc de părinţii lor. Iar cât despre goarna inversată din 1932, am făcut rost abia anul trecut, chiar dacă este într-o stare de plâns coliţa, pliată, chiar un pic (mai mult) tăiată. Iar coliţa din 98 am luat-o chiar dintr-un magazin al Romfărăfilateliei, este drept că nepusă la vedere! Am crezut că poate ştiti voi, cititorii şi prietenii mei fideli mai multe, ochelarii mei nefiind chiar de calitatea I (plastic, 5 lei perechea, de la vânzătorii de pătrunjel din faţa blocului).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu