joi, 10 aprilie 2014

C.M.T. – alte sigle ale experţilor – OTHER STAMP EXPERT MARKS

28 august 2011

C.M.T. – alte sigle ale experţilor – OTHER STAMP EXPERT MARKS


    Zona ocupată de trupele române în 1919 în Pocuţia şi Transcarpatia
    Pocuţia, Ţara de la Cut, sau de la cot, în limbaj popular, dat de cei ce o populaseră din vechime, numiţi de cei din jur bolohoveni, ce nu sunt altceva decât românii din nord-est, mutaţi mereu de la apus la răsărit şi invers de către populaţiile migratoare, îşi găsiseră locul, ca de obicei, prin munţii Carpaţi.
    Populaţia românească şi evreiască din Pocuţia a insistat ca trupele române să nu părăsească această “Ţară”. La 22 iulie 1919 Consiliul Evreiesc din Pocuţia ceruse ca ,,armatele române să rămână în Pocuţia”. Totuşi, guvernul român nu a trimis această solicitare Antantei. Cum nu a solicitat, după cum era “Principiul Naţionalităţilor”, nici Ţara dintre Bug şi Nistru, nici Maramureşul de Nord, denumit Transcarpatia, nici Banatul de Sud-Vest şi nici regiunea Timocului Superior din Bulgaria, toate regiuni de etnogeneză ale poporului român.
    Iată şi harta Pocuţiei şi satelor româneşti din Transcarpatia ocupate de către trupele române în 1941 şi cedate apoi Poloniei şi Cehoslovaciei, fapt consfinţit şi în Tratatului de la Riga din martie 1921, ce stabilea graniţa dintre Polonia şi Ucraina.
    Nu numai eu am mărci poştale cu supratiparul C.M.T. mai sunt şi alţii, oricât m-aş mira eu de mult. Ba chiar se pare că au şi ei mărci autentice, autentice în sensul celor menţionate în notele puţin mai vechi. Ba chiar au şi ei mărci măzgălite pe verso cu sigle ale unor răbdători cercetători din domeniu. Actuala Ucraină, Polonia, Austria, Germania ba chiar şi America aflată peste balta numită Atlantic, au dat nume sonore ce au ţinut să-şi pună parafa de doftori în ale filateliei.
    S-ar putea să aveţi surpriza, uitându-vă pe spatele mărcilor şi să le regăsiţi. Ce păcat că mărcile nu se ţin cu faţa în jos! Prejudecăţi. Pentru monede cum s-a găsit o soluţie? La început monedele se colecţionau câte două, una cu aversul spre privitor, alta cu reversul. Cam scump procedeul.
    Folosindu-mă de nelipsitul domn numit Internet, fără de care nu prea ştiu ce m-aş face, am dat o tură prin mărcile altora, posibil şi prin ale dumneavoastră, numai prin cele cu supratiparul C.M.T., fiţi liniştiţi în rest, nu o să divulg ce am mai văzut pe acolo, ai, ai, ai, şi am ales nişte sigle ale unor experţi de care a mai auzit lumea filateliştilor români. De fapt eu voiam să identific siglele de pe propriile mele mărci, dar am văzut că pentru moment nu am nici o alternativă. Mai săpăm, nu este nimic.
    Am dat de siglele domnilor
    Jan-Ivan Czerniavsky, John Bulat, cu sigla în litere cirilice dar şi cu litere latine, C A – pentru Ucraina de vest, C.W.Roberts, Z.Wiatrowski, Ernst – pentru Carpato-Ucraina.
    Şi precis că mai sunt destule.
    Jan-Ivan Czerniavsky
    John Bulat - siglă cu cyrilice
    John Bulat - siglă cu latine
    C A pentru Ucraina de vest
    Roberts
    Z. Wiatrowski
    Ernst Carpato-Ucraina
    H. Fischer / Wien VII.

3 comentarii

  1. Descrierea poansoanelor este un lucru foarte bun. Cel puţin în cel aparţinând lui Bulat (care este şi autorul celui mai bun catalog ucrainean) cred că se poate avea încredere (cu rezervele de rigoare, pentru că nu m-ar mira ca şi aceste poansoane să existe falsificate de vreun şmecher).
    Comentariu by Peter — 29 august 2011 @ 10:14
  2. #Peter: Foarte multe poansoane au fost “imitate”, ca să fiu mai elegant. Am întâlnit poansoane imitate prost, pe acestea le-am putut depista uşor, dar şi poansoane ale unor falsificatori! poate că şi acestea ar trebui cunoscute, dar ştiţi cum este, 98% eşti sigur, dar 2% …
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 29 august 2011 @ 14:04
  3. Tocmai de aceea caut de multă vreme MĂCAR o singură piesă însoţită de un certificat, pentru că atunci există un termen de comparaţie şi pentru ştampiluţa expertului respectiv.
    Comentariu by Peter — 30 august 2011 @ 11:25

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu