luni, 14 aprilie 2014

Cartofilie şahistă

14 iulie 2011

Cartofilie şahistă

    Matisse - Şahişti în echipament de joc
    Nişte piese mai aparte. Pentrucă nu le-am dat eu prea mare atenţie. Şahul prin corespondenţă, după cât înţeleg eu, de fapt a dispărut, acum există şah online, şah cu serverul, şah prin email. Mie nu cred că mi-ar plăcea aceste varietăţi de şah « indirect ». Prefer să văd cu cine joc, să-l măsor bine, să-l pot eventual intimida sau enerva, cu un zâmbet superior sau cu un rânjet de mahala. Aşa este un joc. Altfel nu este decât un Solitaire, la care, în timp ce degetele îţi aleargă pe taste, tu poţi să te concentrezi la ce mai ai de făcut dupămasă.
    Am dat de un tenculeţ de vreo douăzeci de cărţi poştale circulate, editate special pentru şahul prin corespondenţă. Uitasem de ele. Sunt ani buni decînd am făcut rost de ele, bineînţeles că bănuiţi de unde, din Marele Talcioc ce a existat aici, la “capătul lui 14”, în Pantelimon, cartierul acesta celebru, aflat în centrul Bucureştiului, căci de aici încep lacurile, cimitirele, mai încolo păduri şi mânăstiri. Nici nu prea ştiu cum s-ar putea clasifica. Cred că pe ţări. Unele sunt chiar interesante, altele chiar frumoase. Despre partidele şi mutările descrise, n-aş putea să mă pronunţ. Nu am mai jucat şah din liceu. Nici nu aş mai avea răbdare.
    Există şi unele din România. Evident, sunt deplorabile. Casa Scânteii pe ele. Perioada 1962 – 1974.
    Le pun aici pe blog pentrucă ele există. În pofida faptului că nu am reuşit să găsesc nici o reproducere a unui astfel de specimen nici căutând prin Google după şah prin corespondenţă nici după cărţi poştale şah.
    Dacă interesează pe cineva domeniul, să facă o strigare, o propunere constructivă, poate se lipeşte la ce are el. La mine nu se lipeşte la nimic.

3 comentarii

  1. Pe mine mă fascinează orice tip de corespondenţă. Cum văd vreuna, cum mărcile şi ştampilele îmi fură privirea…
    Sunt frumoase, dar mult prea recente pentru gusturile mele.
    Comentariu by Peter — 14 iulie 2011 @ 07:21
  2. Mi-am dat seama. Dar multe obiecte sunt interesante nu neapărat ca să le avem în colecţii ci şi în sine, doar văzute aşa pe un blog, mie îmi aduc aminte de o epocă pe care nu o vreau înapoi. Ştiţi cum se spune \”Tot înainte era mai bine. Pentrucă eram mai tânăr!\”
    O să continui să pun pe blog diferite, să le zicem loturi, care nu au valoare mare ci sunt zone mai puţin interesante. Deocamdată. O să vedem peste 50-100 de ani. Totul este să avem răbdare!
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 14 iulie 2011 @ 09:23
  3. Tematica frumoasa, cu piese acum disparute din uz, dar care au farmecul lor in istoria postala universala. Merita mai mult, dar uite ca nu mai sunt pasionati care sa ia la puricat si istoria sahului prin corespondenta…
    Comentariu by kolector — 14 iulie 2011 @ 16:37

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu