joi, 10 aprilie 2014

12 septembrie 2011

C.M.T. – Supratipar verde

    C.M.T. – 1919 – Green overprint
    Uite aşa ne influenţează stereotipurile. Când se spune că există supratiparuri C.M.T. colorate roşii şi albastre, când în toate cataloagele vezi reproduse aceleaşi date, poţi să te uiţi la un supratipar fie el şi de culoare ecosez, îl vezi tot roşu sau albastru. M-am uitat de nenumărate ori la supratiparele pe care le posed. Sigur că am văzut că mai sunt şi de altă culoare. Şi ce dacă? Creerul funcţionează după anumite patternuri din care nu-l poţi scoate. Acum vreo săptămână, tot gândindu-mă la C.M.T.-uri, îmi aduc aminte că parcă am întâlnit într-un articol scris de Maestrul Marcel Şapira, da, tot de dânsul, în engleză, în Romanian Philatelic Studies, anul III (1979), nr.4, în articolul The originals and the counterfeits of the C.M.T. overprints, la pagina 10, o referire la culorile supratiparelor, dar scrisă cu o asemenea îndemânare, de parcă ar fi vrut să o ascundă.
    Iată ce scria:
    The color proofs of the overprint are in blue or red; some are green
    Şi nu numai că există şi verzi, dar există două nuanţe distincte de verde, verde şi verde-albăstrui. Culoarea nu este dată de combinaţia cu fondul mărcii ci este uniformă şi distinctă pe toată suprafaţa acoperită de supratipar. Iar sursa mărcilor este aceeaşi, adică tot de la dl. Marcel Şapira. De unde le-o fi achiziţionat dânsul, asta nu pot să ştiu.
    Supratipar verde 40 h pe 5 helleri © C.I.
    Supratipar verde-albăstrui 60 h pe 50 helleri © C.I.
    Supratipar verde-albăstrui 60 h pe 40 heller © C.I.

2 comentarii

  1. Aţi făcut o treabă tare bună prezentând piesele CMT. Sper să îmi găsesc puţin timp să scriu şi eu un articol cu câteva completări.
    Comentariu by Peter — 12 septembrie 2011 @ 21:21
  2. Cred că ar fi binevenit. Câte puţin, câte puţin, să mişcăm căruţa şchioapă din loc!
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 12 septembrie 2011 @ 21:34

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu