joi, 10 aprilie 2014

C.M.T. – supratipare false 2

24 septembrie 2011

C.M.T. – supratipare false 2

    2 – Alte dimensiuni ale ştemplurilor
    Supratipare false pe mărci uzate – probabil manufactură vieneză târzie
    Pe e-bay am găsit la un moment dat o ofertă scandalos de mare şi de ieftină, care se vedea de la o poştă că nu este formată din mărci autentice, nici nu aveau această pretenţie, mai ales că majoritatea erau obliterate. Provenea din Germania. Nu am putut participa la achiziţie, mai era doar o zi, mi-ar fi prins bine pentru un studiu particular. S-a vândut în câteva ore, cu 6 euro un lot, până să mă gândesc eu să iau legătura cu cineva mai obişnuit cu licitaţiile străine on-line. Ştampilele n-aveau nimic în comun cu Pocuţia, unele erau din Viena, iar pe majoritatea nu se putea distinge textul. Cred că fac parte tot din cele aranjate la Viena, dealtfel supratiparele nu au dimensiunile originalelor dar era şi menţionat chiar în ofertă ca fiind “bogus”. De fapt “Aufdrucke alle falsch oder verfälscht”. S-au atribuit unui filatelist român.
    Trebuie totuşi să le arăt “faţa” pentrucă nu se ştie când şi unde vor apărea.
    Aşa, la o primă vedere, puteţi observa cu uşurinţă că cifrele 2 şi 0 din 1k.20h sunt lipite, ceeace nu se întâmplă la supratiparele originale. Cifrele 4 de la 40h şi 6 de la 60h sunt de cu totul alt tip, mai pline iar litera h este crăcănată ca o ministreasă din guvern, nu spui cine, nu că ar fi dânsa aşa din naştere ci pencă aşa-i place să steie.

Un comentariu

  1. Doamne, ce porcarii!!! Nimeni nu zice ca nu prind bine pentru niscaiva comparatii (asta in caz ca nu sesizezi cu ochiul liber ce se vede si din elicopter), dar ceea ce m-a lasat interzis sunt “obliterarile” pe majoritatea marcilor. Tupeu, frate! Mi-a placut comparatia supratiparului literei “h” cu ministreasa cracanata. :)
    Comentariu by kolector — 24 septembrie 2011 @ 21:21

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu