duminică, 13 aprilie 2014

Autoautentificări filatelice

4 octombrie 2010

Autoautentificări filatelice

    Iar am făcut ordine în bibliotecă. De fapt fac aproape în fiecare zi. Mereu caut ceva şi găsesc altceva. De vreo trei luni renunţasem să mai caut un clasor să-i zicem, cu toate că este mai curând o mapă cu machete. De unde să am eu machete de timbre? Din izvorul nesecat al Talciocului. Nici nu mai ştiu de la cine le-am luat. Parcă de la cineva de la care mai luasem un teanc de plicuri circulate cu timbre fiscal-postale, IOVR, supratipare cu RPR pe vederi, circulate în 1948 prin toamnă. În acest clasor pe care l-am regăsit sunt şi trei piese, nişte timbre desenate şi machetate de Ary Murnu. Este vorba de 1 Leu pentru Societatea Mărăşeşti, 23 august 1945 şi un supratipar în bloc de 4 din Aviaţie valori mari, 3 BANI / 50 LEI. Timbrele sunt prinse, vreau să spun chiar lipite într-un colţ pe o hârtie albă, iar aceasta la rândul ei prinsă la fel pe o hârtie bleu. Pe hârtia albă, sub timbre este semnătura îngrijită a graficianului a. murnu. Pe spatele hârtiei albe, dar doar pe două piese este o ştampilă cu SEMNĂTURA ORIGINALĂ şi DATA. Este pusă semnătura iar la dată este trecut anul 1954.
    Întradevăr, pe timbrele propriuzise nu este trecut dedesubt numele machetatorului aşa cum se obişnuieşte, deci aceste piese sunt o autoautentificare. Pe timbrul fiscal pentru Societatea Mărăşeşti este trecut la machetator MARVAN, aproape o anagramă a lui A.MURNU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu